SLOVINSKÁ ROADTRIP PÁTÝ DÍL – SOUTĚSKA MOSTNICA, LUBLAŇ A FOOD FESTIVAL S ATMOSFÉROU

Máme tu další přejezd. Po čtyřech dnech v Julských Alpách jsme se rozhodli jet do hlavního města, Lublaně, odkud jsme měli v plánu projet další zajímavá místa.

Než jsme se ale do Lublaně vydali, chtěli jsme vidět nějaké místo, které jsme v předešlých dnech z různých důvodů nezvládli.

Zamávali jsme tak Bohinjské Bistrici a jeli na soutěsku Mostnica. Váhali jsme ještě mezi soutěskou Vintgar, která byla směrem k Bledskému jezeru a která mi vámi byla asi nejvíc doporučovaná. Nakonec jsme zvolili Mostnicu. Určitě jsme ale nelitovali.

Soutěska Mostnica

Soutěska se nachází za obcí Stara Fužina, kde jsme zaparkovali a vydali se s Emmičkou v nosítku (kočárek určitě neberte) vstříc dalšímu horkému výletu.

TIP pro vás: Ještě než dojdete k soutěsce, určitě se za obcí vydejte pěšinkou vlevo směrem k řece (je to značené). Nabídne se vám krásný výhled na řeku Mostnica.

Poté půjdete dál po značené cestě ke vstupu soutěsky.

Vstup je 3 Eura za osobu. Děti do 6ti let vstupné neplatí.

V průběhu cesty uvidíte krásné výhledy na řeku, skalnaté koryto řeky, které je až 20 m hluboké a další zajímavé přírodní úkazy.

Asi nejznámější je “malý slon”, “slůně”, skalnatý útvar v řece.

Po přechodu na druhou stranu řeky je možnost jít ještě dál a dojít až k vodopádům Voje (také jinak vodopády Mostnica). Protože ale bylo opravdu šílené vedro, vzdali jsme to a po druhé straně řeky jsme se vraceli zpátky. Emmička už podruhé usnula v nosítku, takže jsme měli trochu “klidu” :))).

I na téhle straně se vám ukážou krásná místa.

Obec Ukanc – Bohinjské jezero

Protože jsme potřebovali, aby Emmička spala cestou do Lublaně, rozhodli jsme se jet ještě podívat do obce Ukanc u Bohinjského jezera, odkud nás den před tím vyhnala bouřka a déšť. Všichni jsme byli moc rádi, že jsme se tam vydali. Na parkovišti u kempu jsme zaplatili znovu 1,5 Eur, vzali deku, jídlo a šli se projít. Po chvíli jsme našli krásnou pláž, kde se dokonce i pár lidí koupalo.

Výhled na jezero a hory okolo je prostě nádherný.

Jedeme do Lublaně

Po hodince u jezera už jsme vyjeli do naší další cílové destinace, do Lublaně. Ubytovali jsme se v apartmánech kousek od centra města. I když rozhodně nejde o nějaký baby friendly místo. Polohavs. Cena apartmánů byla ale dokonalá. Bydleli jsme v The Lie Design Apartments.

Street Food Festival – Open Kitchen

Jeden z důvodů, proč jsem chtěla přijet do Lublaně už v pátek byl vyhlášený street food festival ve Slovinsku “Open kitchen”, který se koná v centru každý pátek (od půlky března do října).

TIP pro vás: Večer je tam opravdu hoooodně lidí, takže jestli si to chcete užít o něco víc, je určitě lepší navštívit tohle místo přes den, kdy je většina lidí ještě v práci :). Každopádně tenhle festival jídla nabízí hodně jídel, které stojí za to vyzkoušet.

Připravte si ale nějaké to euro. Není to nic úplně levného. Pivo za 4,5 Eur nebyl problém.

Tomuhle festivalu se ale musí nechat jeho skvělá atmosféra (i s tou masou lidí).

Prošli jsme se ješt podél řeky a už si to směřovali na pokoj. Přece jen nás ten další den cestování a horka zmohl.

A co nás čeká zítra? Jedno z nejkrásnějších a nejzajímavějších míst, co jsem kdy viděla. O tom ale zase příště…